ebrinabeerens.reismee.nl

We zijn er!!

Hoi allemaal!

Wat een dag vandaag, we zouden om 10:45 vliegen, maar door de storm is dit uiteindelijk 11:30 geworden. Dit zorgde er wel voor dat we natuurlijk ook later zouden aankomen in Oslo. Voor 16:00 moesten we op het kantoor van SIO (dit is de instelling die alle kamers regelt) onze sleutels ophalen, later ging niet want dan waren ze gesloten.

Onderweg hebben we enorm veel turbulentie gehad.. Toen we gingen landen schrokken we een beetje, er lag namelijk amper sneeuw! Dat kan natuurlijk nog wel altijd komen

Laughing
. Voor ons was de vraag nu vooral: ''Hoe komen we in Oslo zelf en hoe bereiken we het kantoor van de kamers en dan uiteindelijk ook nog eens onze kamer?''

Naar Oslo zelf was geen probleem, daar stonden we in twintig minuutjes met de trein. De instelling ESN stond ons op centraal station op te wachten. Die heeft ons laten zien hoe we een studenten reisproduct aan moesten vragen en heeft ons verteld waar we de metro uit moesten om het SIO kantoor te bereiken. Eenmaal uit de metro schrokken we een beetje van de berg die ons te wachten stond. We konden dus met onze koffers (bij mij in totaal 41,6 kg!!) die berg op wandelen. Het vroor 5 graden, maar ik had het gevoel alsof ik in een tropisch gebied was. Zo warm had ik het!!

Op het kantoor hebben we dan onze sleutels geregeld, vervolgens konden we onze kamer gaan zoeken. We waren bij het metrostation Toyen uitgestapt, maar dan... Hoe kom je dan bij je kamer? Stonden we daar hoor, in het donker. Twee zielige figuren in een onbekende stad, die dus totaal geen idee hadden waar ze heen moesten. Gelukkig was er een hele vriendelijke Noor die ons even wilde helpen.

Toen we aankwamen bij het studentenhuis (Kansleren), waren we eigenlijk teleurgesteld. Het leek niet echt op wat we verwacht hadden. Het was, vooral beneden, een beetje vies en het stonk ook nog eens. Ook hadden we nog een andere teleurstelling te verwerken, namelijk het feit dat Ismay op de eerste verdieping zit en ik op de vijfde.
We zijn eerst Ismay haar kamer gaan bekijken, toen we die gang binnen liepen konden we eigenlijk wel janken. Het stonk er, het was enorm stil en de kamer was natuurlijk gewoon erg kaal. Bij mij precies het zelfde verhaal. Wel was bij mij de deur open van de gezamenlijke keuken, dat maakte het toch net wat toegankelijker. Toen ik eenmaal mijn spullen had uitgepakt voelde ik me al wat meer thuis binnen deze vier muren, ook barstten we van de honger. Toen we vertrokken naar de supermarkt zag ik een jongen zitten in mijn gezamenlijke keuken. Hoe eng ik het ook vond, ik ben er heen gegaan en ik heb mezelf in mijn beste Engels voorgesteld. Hij studeert hier ook in Oslo en komt uit Uganda. Hij was echt enorm vriendelijk en dat haalde dat vervelende lege gevoel van heel dit studentenhuis eigenlijk meteen weg! Hij vertelde ons waar de supermarkt was en dat er hier allemaal spulletjes stonden die we mochten meenemen naar de kamer als we dat wilden. Dit geldt dan natuurlijk vooral voor mij, omdat ik met hem de keuken moet delen, maar Ismay heeft ook een kussen op de kop getikt! Superhandig en lief!

Vervolgens zijn we dus naar de supermarkt gegaan, hebben we wat ingeslagen en morgen gaan we weer op pad. We waren vandaag eigenlijk te moe van het reizen om nog langs de Ikea te gaan voor beddengoed. Gelukkig heb ik een heerlijke fleece deken mee!

Ik zal zo ook wat foto's voor jullie plaatsen, dan hebben jullie er ook een beetje een beeld bij!

Laughing

Ook heb ik nu een eigen adres, voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Jens Bjelkesgate 42 - H0515
0578 Oslo
Norge

Complimenten voor de lezers die zo ver zijn gekomen als dit! Leuk!
Tot snel,

Liefs Ebrina

Reacties

Reacties

amber

Leeuk Ebrina, ik kijk al uit je volgende verhaal! X

Kitty

Bedankt voor je bericht. Leuk! Groetjes, de buurtjes

Kristian en Marielle

Leuk om te lezen hoe het gegaan is. En veel succes X.

Xerxes

Gelukkig goed gearriveerd, zonder teveel vertraging. Nu gaan oriënteren in de buurt. Jullie zullen het snel gewend zijn daar. Veel succes verder!

Lindsey

Wauw ebrina! Heel veel plezier daar in oslo! Groetjes lindsey!????????

Kim

Fijn dat je goed bent aangekomen! Slaap lekker voor nu en morgen lekker genieten!!

lonneke

hey wijffie. herken jouw gevoel als geen ander. als ik op vakantie ga, is mijn gevoel ook altijd zo. er moet dat iets geruststellends/ leuks gebeuren waardoor is al dat negatieve, wat eigenlijk helemaal niet negatief is te vergeten. en als je het ,,jouw kamer" hebt gemaakt, is dat helemaal goed straks. enne....ik had dus met die storm dat vliegtuig never never nooit ingegaan, dus ben jij voor mij het meest stoere wijf ever!!! geniet ervan!!!

cor

komt goed het ergste is voorbij vanaf nu alleen maar beter

Ella

Jammer dat de eerste indrukken een beetje minder waren.
Misschien ziet het er (na een goede nachtrust) morgen wat beter uit. Groetjes en tot de volgende blog

Vivian

Leuk om te lezen hoe de eerste dag in het verre Oslo verlopen is! Voor je het weet voel je je daar vast helemaal thuis! Geniet er maar lekker van hoor! :)

kristy

Wat een avonturen al! Gaat helemaal goedkomen met jullie! Je kamer heb je al helemaal op zn ebrina's ingericht zie ik. Leuk hoor!
Veel liefss!

ellen

het zijn denk ik hele avonturen wat je ga mee maken de foto s zijn erg leuk en mooi veel succes en plezier

W V O uit de kiekut

Hallo Ebrina jullie hebben sneeuw, maar wij regen
en veel wind.
Is Oslo er nog altijd weg omleggingen, toen wij daar waren was erg, met om leiding ze waren tunnels aan het aan leggen
Je heb het goed naar de zin daar, je blijft daar toch niet?
We volgen je we zien uit naar nieuwe foto`s
Groetjes en het aller beste van ons
W V O en F M d S

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!