ebrinabeerens.reismee.nl

Holmekollen, introductie & huisgenoten

Hoi allemaal!

Ik heb veel vragen gehad over hoe mijn eerste dag op school was, dus het leek me handig om het hier weer even te vertellen

Smile
.

Ikea
Voor ik begin met mijn verhaal over school, vertel ik nog even over wat we nog meer hebben gedaan! Zaterdag zijn we naar de Ikea geweest. Daar hebben we wat spullen gekocht voor onze kamer. Er ging een gratis Ikea-bus, waar we anderhalf uur over gedaan hebben om die te vinden. We hebben het een aantal keer gevraagd, maar we werden er niet wijzer van. Ook sneeuwde het heel hard die dag dus waren we wel een beetje onderkoeld.. Maar we zijn geslaagd!

Holmekollen
Zondag lag er dan wel zoveel sneeuw, dat we het niet konden laten om de metro te nemen naar het sneeuwgebied in de bergen rond Oslo. Het was jammer dat het grijs weer was, anders was het helemaal betoverend geweest! Je gaat met de metro de berg op, samen met allemaal mensen die een slee mee hebben (om vervolgens de berg af te sjezen) en mensen met ski's. Vanuit de metro heb je een erg mooi uitzicht over Oslo zelf. Ik vond het af en toe een beetje weg hebben van een achtbaan, ik vond het dus best wat eng..
Het is ook zo opvallend dat hier niet moeilijk wordt gedaan over sneeuw! In Nederland zouden de treinen al lang niet meer gereden hebben en de bussen zouden minstens een half uur vertraging hebben of gewoon niet komen opdagen.
Boven bij Holmekollen hebben we wat rond gelopen. Het was spekglad, wat Ismay even niet zo goed af ging (sorry Ismay!! haha). Maar we hebben er wel heel hard om gelachen. Ik wacht ook nog steeds op het moment dat ik de vloer van dichtbij ga bekijken..

Introductiedag
Gisteren hebben we dus onze introductie gehad op onze hogeschool. Het was een algemene introductie met alle internationale studenten. Na twee uur informatie in ons opzuigen was het tijd om onze ''buddy's'' te ontmoeten. Dit zijn Noorse studenten die het hier iets makkelijker gaan maken voor ons. We kunnen ze vragen stellen en ze zullen ons ook zo veel mogelijk proberen te helpen. Ik zat in buddy groep 1, wat wel een teleurstelling was, want ik zat niet bij Ismay

Cry
. Dit vond ik dus ook best eng, maar de mensen waren zo aardig!! Ik heb ook veel gelachen en we hebben veel gepraat. Ik word nu echt aangewezen op mijn Engelse kwaliteiten en die zijn niet heel erg goed, maar ik merk wel dat ik het steeds makkelijker vind. Op den duur was ik met een Belgs meisje in het Engels aan het praten, we moesten er wel om lachen! Kort daarna waren we ook gewoon weer overgeschakeld op het Nederlands haha.
Ook heb ik een studente uit Hong-Kong in mijn klas, zij is zo lief! Ik moest er ook wel een beetje om lachen, juist omdat ze zo lief is. Ze vindt alles geweldig en prachtig.
Na de lunch met ons buddy groepje zijn we naar een vlooienmarkt geweest, met allerlei gratis spullen, heel handig! Zeker als je nog niet naar de Ikea was geweest en niet vies bent van andere mensen...
Wink

Toen de introductie was afgelopen zijn wij de buurt nog wat gaan verkennen, zo zijn we naar het fjord gewandeld om daar wat te kijken. Ik kan wel vertellen dat ik Oslo echt een fijne stad vind en eigenlijk voel ik me hier ook echt op mijn gemak!

We hebben deze week verschillende activiteiten met de internationale studenten, ik weet niet of ik overal heen ga, maar vanavond gaan we wel schaatsen! Ik heb er echt zin in!
Volgende week woensdag beginnen onze lessen echt, nu kunnen we hier dus nog wat verkennen en genieten van de tijd die we hier vrij hebben.

Huisgenoten
Zoals jullie misschien nog weten uit het vorige verhaal, viel het hier eerst een beetje tegen. Bij Ismay is het nog steeds hartstikke stil op haar gang, iedereen zit te eten in zijn of haar kamer.. Op mijn gang eet iedereen in de gezamenlijke keuken. Ik heb me nu ook aan bijna iedereen voorgesteld en ze zijn allemaal hartstikke aardig! Ik verbaas me elke keer weer over de tijd als ik terug kom op mijn kamer.. ''Wow is het nu weer al kwart voor twaalf!?''. Ik ben nu wel tot de ontdekking gekomen dat ik niet echt graag alleen zit..
Het grootste deel van de tijd zitten we dan ook bij mij op de verdieping, dat is toch net iets gezelliger. We zitten dan samen met een meisje uit Japan, een jongen uit Bergen, een jongen uit Uganda en een meisje uit Barcelona. Er is ook nog een jongen uit Zweden en een Noors meisje, maar die laten zich niet echt heel veel zien.. Blijkbaar is er nog een persoon, maar ik weet niet waar die vandaan komt.
Wij hebben het in ieder geval wel erg gezellig met de mensen die ik net noemde. De Noorse jongen gaf aan dat hij hier ook nog maar twee maanden is en dat hij daarom wel eens een feestje wil. Die jongen uit Uganda gaf aan dat hij dit in de paar jaar dat hij hier zit nog nooit heeft meegemaakt dat er ook mensen zijn die uit hun kamer komen.
Waarschijnlijk hebben we aanstaande vrijdag dan ook een ''warming-up party'' en volgende week een ''real-party''. Ik ben benieuwd...

Op mijn kamer is het nog steeds om te stikken. Zelfs in de zomer thuis, slaap ik nog onder meer dekens en met meer kleren dan hier.. Ik zet 's nachts mijn raam behoorlijk ver open omdat ik anders smelt. Buiten is het dan rond de -8 of -10. Heerlijk!! De jongen uit Uganda vond me al een echte Noor.. Omdat ik steeds loop te klagen dat ik het te warm vind op mijn kamer. Ik gaf aan dat het thuis wel anders is... Daar loop ik namelijk altijd te klagen dat het te koud is.

Ik ben vast een hoop vergeten te vertellen en ik weet ook van een heleboel dat ik het niet heb verteld, maar anders zijn jullie morgen nog bezig met lezen!

Laughing
Het liefst zou ik natuurlijk hele verhalen typen, maar dat gaat ook nogal vervelen... Respect dat je al zo ver bent gekomen, dat zal ik blijven zeggen haha!
Laughing

Ik zal zo gelijk weer een mapje aanmaken met nieuwe foto's

Smile

Groetjes,

Ebrina

Reacties

Reacties

Ismay

En bedankt voor de eervolle vermelding :p Nu denkt iedereen gelijk dat ik een kluns ben hahaha

Roxane

Haai ebrina! Super leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen!
Maak er een mooi feestje van! Dat ze die bressiaanse nooit zullen vergeten !
Geniet er van!
Dikke kus

cor

leuk leuk om dit mee te beleven

conny tanghe

Hoi Ebrina
wat geweldig zeg al die mooie foto's en je verhalen. Wat een super leuke ervaring. Geniet ervan en tot gauw groetjes x

Henriëtte

Hallo Ebrina (en Ismay),

geweldig om Oslo in de sneeuw te zien! En fijn dat het allemaal goed gaat met jullie. Eerst wennen, uiteraard, maar dat gaat snel merk je wel. Ik ben heel benieuwd hoe het op de hogeschool zal zijn. Succes!

cor

sorry ik was mis

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!