ebrinabeerens.reismee.nl

Het voelt nog steeds als vakantie!

Hoi Allemaal,

Het leek me een slim plan om nu maar weer even wat te vertellen over mijn bezigheden van de afgelopen week, voor jullie straks een enorm lang verhaal moeten lezen. Jullie hebben al gelezen over de kennismaking met de buddy's en hoe de sfeer hier in de studentenflat is, hier zal ik weer over verder gaan, ik heb namelijk weer veel gedaan, gezien en meegemaakt!

Laughing

Woensdag
Woensdag hadden we eigenlijk een hele vrije dag, tot 17:00 want dan hadden wescavenger hunt, een soort vossenjacht. We besloten van die vrije dag gebruik te maken omdat er veel zon was en in combinatie met die sneeuw is dat prachtig! We zijn naar de Oslo Opera geweest en we zijn naar het parlementsgebouw gelopen. We liepen door de winkelstraat en het barst daar van de H&M's, maar ik heb me ingehouden hoor, echt! Ik geef wel toe dat het erg lastig was...
Ook zijn we weer in de haven gaan kijken, en met die zon zag dit er ook super mooi uit!
Vanaf de haven zijn we uiteindelijk naar school gelopen voor de vossenjacht. Je moest groepjes maken van vier of vijf personen, wij hadden het makkelijk. We zaten samen met nog twee Nederlandse studenten: Roos en Mark. Dat bespaarde ons weer een hoop Engels gepraat haha! Met je groepje moest je verschillende opdrachten doen, allemaal super gênant! Ik kan nu in ieder geval wel zeggen dat ik armpje heb gedrukt met een Noor en dat ik ooit in m'n leven een selfie heb gemaakt met een kopieerapparaat. We hebben niet gewonnen, maar wel veel gelachen en dat vind ik het belangrijkst!

Vrijdag
Donderdag sla ik even over, die was saai. Vrijdag daarentegen niet. Vandaag zijn we een boek gaan halen in de boekenwinkel. Dit boek hebben we nodig voor onze studie. We hebben het even bij één boek gelaten, die kostte al 599 kronen, dat is zo'n 60 á 70 euro. Eerst maar eens zien of we het echt nodig hebben..
'S avonds was er een semesterstart party in een café dat onder onze school zit. Vooraf waren we uitgenodigd door de buddy's bij hun thuis voor een pre-party. Dat doen ze hier allemaal, omdat drinken in de café's en discotheken onbetaalbaar is, zelfs voor noren. We waren hier met zo'n 10 personen denk ik. Waaronder ook een jongen uit Bodø, waar ik wel al vaker ben geweest. Hij vond het speciaal om met iemand te spreken die daar al was geweest omdat de meeste Noren zelf niet hoger komen dan Trondheim. Ik moet ook zeggen dat ik hem redelijk kon verstaan als hij Noors sprak, met de dialecten uit Oslo of Bergen heb ik meer moeite. Na de pre-party was het rennen voor de bus! Het feest zelf vond ik zelf een beetje tegenvallen, iedereen is nogal stijf hier en zelf ben ik ook niet erg uitbundig dus het was allemaal nogal ongemakkelijk haha!

Zaterdag
Wat was dit een leuke dag. Overdag hebben we geloof ik niet veel gedaan, althans ik kan het me allemaal niet meer goed herinneren. Ik moet mezelf ook echt verplichten om op te schrijven wat ik welke dag heb gedaan want ik lijk wel een vergiet. De avond zal ik niet meer snel vergeten. Ik ging naar de keuken voor een bakje thee, meer niet! Tatiana, een ganggenootje van me had een cake gemaakt en vroeg of ik ook een stukje wilde (en natuurlijk zegt Ebrina dan geen nee!

Laughing
) Vervolgens kwamen ook Momoka en James de keuken binnen. Het was echt super gezellig en we hebben lekker zitten kletsen. Ik merk echt wel dat ik me thuis begin te voelen bij deze mensen. James pakte zijn biertjes die hij mee had uit Nederland na een weekendje Amsterdam en hij had ook wijn liggen, die hij altijd krijgt van mensen, maar helemaal niet lust. Al snel werd het steeds gezelliger haha! Ook kwam later Magnus, de Noorse ganggenoot thuis, ook die kwam er bij zitten. Het was erg gezellig en we hebben veel gelachen. Ik lag pas rond 4:30 in mijn bed geloof ik...

Zondag
Vandaag zouden we 's avonds gaan schaatsen met de ganggenootjes, ook Ismay was natuurlijk van harte uitgenodigd. Jammer genoeg was de schaatsbaan gesloten, dus zijn we er op uitgetrokken voor een nachtelijke wandeling. Levensgevaarlijk, echt. Overal was de sneeuw van de hele week veranderd in ijs, maar ik heb het overleefd zonder breuken.

Maandag
Vandaag zijn we om boodschapjes geweest en weer naar de Ikea, je merkt pas dat je dingen mist als je echt al even hier woont. Toch hebben we bepaalde dingen wel creatief opgelost, maar niet zonder risico's haha. Zo heb ik bijvoorbeeld een blikje tomatenpuree opengemaakt door telkens met een mes te hakken en te steken.
'S middags heb ik mijn ganggenootjes, maar vooral mezelf, verwend met verse koekjes!

Dinsdag, vandaag
Nu zijn we net terug van de groente en fruit boodschappen in Grønland, daar is alles relatief goedkoop en dat is voor ons maar 2 minuten met de metro, geweldig dus! Voor we om boodschappen zijn gegaan, hebben we nog even gekeken bij Sognsvann, een meer in het noorden van Oslo. Vannacht heeft het namelijk weer super veel gesneeuwd dus we konden het niet laten, prachtig!! Jammer dat er geen zon zat, maar dat mocht de pret niet drukken. Wel was het echt enorm koud.. waardoor we het maar een uurtje of anderhalf uur hebben volgehouden, maar we zullen zeker nog eens terug gaan.
Ook heb ik vandaag post gehad in mijn eigen kleine brievenbusje! Een kaartje van m'n ouders en m'n broertje.

Ik zal meteen weer een mapje aanmaken met foto's van deze week, zodat jullie er weer een beeld bij hebben.
Morgen heb ik mijn eerste lesdag en ik ben best een beetje zenuwachtig!

Groetjes en tot snel!
Ebrina

Reacties

Reacties

amber

Leuk, ik ben ook echt benieuwd naar je eerste lesdag!

cor

leuke verhalen
je schrijf erg naturel dat is goed

Patricia

Leuk hoor Ebrina! Zo te lezen geniet je er erg van.. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!