ebrinabeerens.reismee.nl

Tweede reis is geboekt! Lessen, sightseeing & Zweden

Hoi allemaal!

Hier weer even eenkorteupdate van afgelopen week.

Allereerst: Mijn tweede reis is dus geboekt. We gaan hopelijk het noorderlicht zien!! We hebben ons ticket geboekt naar Tromsø en gaan van 27 februari tot en met 2 maart dus we maken grote kans!

Vorige week hadden we dus dat feestje gehad en iedereen moest er een beetje van bijkomen, maar niet heel lang! Mijn ganggenootje James vertelde ons al eerder dat er een heel leuk cafeetje is in de stad waar je op zondag gratis naar binnen kunt en waar er allemaal gratis optredens zijn. Ik was de maandag toch vrij, dus besloten we met heel defifth floorte gaan.Het is daar vol met studenten uit allerlei plaatsen, je valt dus als Nederlander niet buiten de boot. De optredens worden gegeven door verschillende mensen met verschillende stijlen, het is dus eigenlijk voor iedereen wel wat!

Verder hebben we deze week natuurlijk ''volle bak'' les gehad. We beginnen nu elke dag om 8:45 en we zijn klaar rond 11:15 of 11:30. Vervolgens heb je de middag om testuderen, of om gewoon lekker de stad te bekijken, wat eigenlijk meer van toepassing is.
Dinsdag hadden we muziekles. Waar we op de HZ mee waren geëindigd, konden we hier mee beginnen, dansen! We moesten dansjes uitvoeren uit verschillende culturen, precies wat we op de HZ ook hadden moeten doen en wat me nooit echt goed af gaat, laat staan om 9:00 's ochtends. Ook moesten we studenten uit andere landen Nederlandse kinderliedjes aanleren, en dat in zo'n tien minuutjes.. Verder moeten we voor elke les een of meerdere artikelen lezen, die allemaal samengebundeld zitten in een boek, enorm handig!

Na schooltijd scheen de zon weer heerlijk, dinsdag. Daarom wilden we eigenlijk een boottochtje doen door het fjord, maar we hadden net de boot gemist en de volgende ging pas drie uur later om 15:05, en een uur later is het donker dus dan heb je er niet meer zo veel aan. Daarom zijn we weer naar Holmekollen gegaan. Als jullie straks even terug kijken in mijn tweede mapje met foto's zien jullie de foto's van een bewolkte Holmekollen en dan kun je ook zien hoe veel mooier het is als de zon schijnt!

Verder heb ik deze week een wandeling gemaakt door het centrum van de stad, ik moest wel want de metro reed niet in verband met een staking en ik wilde nog steeds onderzoeken waar mijn ouders verblijven als ze me komen bezoeken. Ik heb het wel gevonden!
Ook zijn Ismay en ik nog samen naar Bygdøy gegaan. Dit is een schiereilandje wat vast zit aan Oslo. Het is daar erg mooi en een echt paradijsje met al die sneeuw! Ook daar zal je weer veel foto's van terug vinden in mijn nieuwe mapje, of je hebt ze al voorbij zien komen op Facebook.

Zweden
Zoals iedereen wel weet, is het in Noorwegen ontzettend duur. Voor 80 kronen (zo'n tien euro) gaat er een bus naar Zweden. Deze bus is er speciaal om boodschappen te doen. Ik ging samen met Ismay, Roos en twee Belgische meiden: Femke en Daphnée. We hebben flink ingeslagen, maar ik weet niet of ik dit vaker wil doen. Het was drie uur heen en drie uur terug omdat de bus ontzettend vaak stopt voor plaspauzes.. Normaal zou je er in anderhalf uur namelijk wel kunnen zijn. Ook was iedereen op de terugweg al van alles aan het nuttigen wat niet allemaal even smakelijk rook..

Nasjonalgalleriet oslo
Zondag hadden we een uitstapje waar je jezelf voor kon opgeven, naar de nationale galerie van Oslo. Ze hadden er hele mooie schilderijen die voor mij allemaal erg bekend waren omdat ik wel al meer van Noorwegen heb gezien. Omdat we een begeleidster hadden, wisten we ook wat meer van de Noorse geschiedenis, wat ik wel interessant vond!
Die avond zijn we weer naar Blågeweest, dat cafeetje met die optredens, en het was wederom enorm gezellig.

Noorse les
Vandaag had ik mijn eerste Noorse les! Ik vond het super leuk. De basisdingetjes kende ik eigenlijk wel al een beetje, maar dat is alleen maar handig. Ik heb gelijk het boek gehaald in de bibliotheek (omdat ik anders weer €50,- kwijt was), ik ben erg benieuwd naar de rest van de lessen.

Morgen moeten wij als Nederlanders presenteren over ons land. Ik ben benieuwd!

O ja, de foto's komen er zo ook weer aan hoor!

Groetjes,

Ebrina

Reacties

Reacties

Kristy

Heerlijk om te lezen hoe jij daar geniet! :)
Ben zeer benieuwd of jullie het noorderlicht gaan zien! xx

Femke

Blijft zo leuk om te lezen!
Succes met je presentatie en blijf zo genieten!

X

ella

Hoi Ebrina, Leuk om je zo te volgen en fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Groetjes vanuit Bresjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!