ebrinabeerens.reismee.nl

Na een lange tijd weer een update! + meer foto's speciaal voor mijn blogvolgers

Hoi hoi!

Er vroegen zich al mensen af of ik nog leefde omdat er zo lang niets op mijn blog stond, ik kan jullie garanderen dat ik nog leef hoor. Ik had alleen niet heel veel nieuws te vertellen, en dat was niet de enige reden waarom ik niets nieuws op mijn blog zette. Ik sla even een weekje over en begin dan bij:

Donderdag 12 februari
Deze dag was (zonder te overdrijven) een van de meest geweldige en gelukkige dagen uit mijn Oslo-periode. Ik ben vroeg opgestaan om cakejes te bakken, vers brood te maken en om mijn kamer te versieren. Ook heb ik de keuken schoongemaakt, want ik was ''the green person'', dat hield in dat ik die week verantwoordelijk was voor het afval en het schoonmaken van de keuken. Ook heb ik mijn laatste boodschapjes gedaan voor deze week.
Om 13:00 was het zo ver! Een sms van Trinco, hij zat in de trein vanaf het vliegveld naar Oslo centraal station. Gelukkig woon ik daar erg dicht bij dus in een kwartiertje stond ik hem op te wachten.
Het was een super mooie dag, niet alleen omdat Trinco hier eindelijk was natuurlijk, maar ook omdat de zon scheen en er geen wolkje aan de lucht was. We hebben zijn spullen op mijn kamer gedropt en het eten meegenomen om te picknicken bij Holmekollen , waar we nu een mooi uitzicht hadden omdat het zo helder was. Na Holmekollen zijn we naar de Oslo Opera gegaan. We zijn op het dak geklommen en hebben vanaf daar de zonsondergang kunnen bewonderen.

Vrijdag 13 februari
Vrijdag waren we redelijk vroeg opgestaan, omdat ik natuurlijk zoveel mogelijk aan Trinco wilde laten zien in die paar dagen. We zijn dan naar Bygdoy gegaan (dat schiereilandje) en hebben daar wat rond ''gelopen''. Alle sneeuw was namelijk gesmolten en daarna aangevroren, wat resulteerde in een grote ijsvlakte. Applausje voor mezelf want ik ben niet gevallen.
Na Bygdoy hebben we de metro gepakt naar Sognsvann, het meer in het noorden van Oslo. Ik heb al een tijdje het voornemen om het helemaal rond te lopen, maar het is me nog steeds niet gelukt.
Zoals ik net al zei heeft het de laatste tijd veel gedooid en is de meeste sneeuw verdwenen of veranderd in ijs. In de gebieden zoals Holmekollen en Sognsvann ligt er nog wel lekker veel sneeuw!

Laughing

Donderdagavond hadden we ook al gezellig wat zitten drinken met mijn huisgenootje James omdat Trinco Amstel bier voor hem had meegenomen (waar hij aan verslaafd is sinds hij in Amsterdam is geweest). Ook vrijdagavond was het weer gezellig. Oke, misschien iets te gezellig. Trinco begrijpt nu eindelijk wel waarom ik hier zo snel de tijd verlies en ik ben ook heel blij dat hij mijn huisgenootjes heeft ontmoet en heeft gezien dat het hier wel goed zit. Hij noemde James zelfs een beetje een vader hier in huis.

Zaterdag 14 februari
Vandaag was het dus Valentijnsdag! Een perfecte gelegenheid om enorm romantisch (not) te gaan sleeën! We waren allebei nog een beetje duf van de vorige avond die zo gezellig was en ik vond het enorm eng om te sleeën, omdat dat keisnel gaat. De eerste daling duurde dan ook bijna een half uur omdat ik alleen maar remde met mijn voeten. Ik had beter kunnen wandelen, dan was ik nog sneller.
Dit veranderde al snel! Op den duur deden we er zelfs maar zo'n tien minuutjes over en durfden we het te filmen tijdens het sleeën. Ik filmde, en Trinco ook. Daarom hadden we een grote hobbel niet zien aankomen. We gingen super snel en vlogen allebei in de lucht. Mijn landing was in de sneeuw, Trinco zijn landing was boven op mij.. De filmpjes zijn geweldig haha!
Toen we terug thuis kwamen was het een beetje haasten. Mijn huisgenootje Tatiana en ik hadden namelijk een etentje georganiseerd een paar weekjes terug. Valentijnsdag leek de meest geschikte datum. We zouden allemaal wat koken en gezellig met iedereen samen eten. Super gezellig!

Zondag 15 februari
Vandaag was weer een speciale dag. Trinco en ik waren vandaag vijf jaar samen en dan waren we ook nog eens samen in Oslo

Laughing
. Ook kwamen vandaag mijn ouders en broer(tje..) aan!
We hebben lekker lang uitgeslapen, ontbeten en vervolgens zijn we wat door de stad gewandeld en naar het Vigelandspark geweest omdat ik dit toch ook wel erg graag aan Trinco wilde laten zien. Om 16:45 waren we op centraal station. Daar hebben we wat gegeten en gewacht tot de trein arriveerde met mijn ouders. Ik wist niet beter of ze kwamen met de Flytoget trein, zoals wij dat ook hadden gedaan. Dus wij wachten bij die trein.. Op den duur kwamen de mensen er uit en ik zag nergens mijn ouders en broer. Het bleek dat ze om 17:26 aankwamen, dat was 2 minuten later dan die Flytoget trein en helemaal op een ander perron. Het was even haasten maar we waren er net op tijd om ze te ontvangen in Oslo. We hebben ze vervolgens begeleid naar hun appartement en daarna zijn ze wat komen eten bij mij 'thuis'. Het was wel even wennen voor ze om met een metro te reizen.
Na het eten ben ik samen met mijn huisgenootjes en Trinco naar het cafeetje gegaan waar ik zo goed als elke zondag heen ga.

De rest van de week
Goed, ik kan nu wel weer per dag een stukje schrijven, maar dan zijn jullie morgen nog aan het lezen. Ik zal het proberen kort te houden.
Maandag zijn we weer op tijd opgestaan om richting Holmekollen te gaan. We hebben daar behoorlijk lang rondgelopen dus mijn voeten voelden als ijsklontjes en mijn handen niet veel minder. Wel was het leuk om te laten zien dat er toch nog sneeuw ligt in Oslo. Mijn ouders waren vooral verbaasd over de rails van de metro. Die zit helemaal vol met sneeuw. Daar zullen jullie straks in mijn mapje wel meer foto's van zien.
Na Holmekollen zijn we naar de opera gelopen. Daarna heb ik iedereen laten zien waar mijn school zit. Ik ben daar achter gebleven want ik had Noorse les.
Ook ben ik deze week natuurlijk weer gaan sleeën, aangezien Berend (mijn broer-tje-) dit natuurlijk ook geweldig zou vinden. Wat ik nog was vergeten te zeggen: als je gaat sleeën ga je dus een heel eind naar beneden, maar aan teruglopen deden we niet. We pakten de metro en stonden zo weer aan het begin.
Woensdag was een rot dag, want ik moest afscheid nemen van Trinco..
Na mijn afscheid zijn we dan naar Bygdoy gegaan. Dit had ik namelijk alleen nog maar aan Trinco laten zien. Het is zo fijn daar, omdat je gewoon echt niet voelt dat je in een grote stad zit.
Die avond heb ik nog even heerlijk geschaatst! Dat is hier zo'n 300? meter vandaan. Misschien iets langer of iets korter. Er is eigenlijk nooit iemand op die schaatsbaan. Het is niet enorm groot, maar als je alleen bent is het groot genoeg hoor.
Donderdag moest ik eerst naar school, vervolgens heb ik het meer Sognsvann nog laten zien. Dit was maar van korte duur omdat mijn vader en broertje altijd moeten stoeien.. Ik heb dus weer mijn doel niet bereikt om heel het meer rond te lopen.

Gisteren zijn mijn ouders naar huis gegaan. Eerst hebben we nog even rondgelopen in de stad en het park naast mijn studentenflat. Ook hebben we nog ergens wat gedronken met een hemelse muffin

Kiss
.
Om 16:00 zijn we vertrokken naar het vliegveld, ik was meegegaan om te helpen. Ik heb ze ingecheckt en vervolgens hebben we afscheid genomen.
Nu ben ik weer alleen, maar ik heb iets om naar uit te kijken want vrijdag vertrek ik alweer naar Tromsømet Roos en Ismay. Verder heb ik dinsdag, woensdaag en donderdag mijn eerste 'stage'. Deze zal plaatsvinden in de Barnehage (0-6 jaar). Ook moet ik mezelf nu echt zetten voor mijn Report wat maandag af moet zijn, maar dit wilde ik niet doen als iedereen hier was. Wel heb ik een onderwerp!
Namelijk: Hoe kan de communicatie tussen leerkracht en leerling de relatie zo positief mogelijk beïnvloeden?
Daar ga ik dus nu eens aan beginnen..

O nee, eerst een mapje met foto's! Natuurlijk staan er ook op Facebook, maar mijn volgers op mijn blog krijgen natuurlijk wel wat meer te zien hè.
Het zijn twee verschillende mapjes omdat deze site het anders niet aan kan haha.

Liefs,
Ebrina

Reacties

Reacties

Henriëtte

Nou Ebrina,

het zal weer even stil zijn zo zonder al dat bezoek! Mooie foto's trouwens. Die van Bygdoy zeker ook, die kleuren! Toen Carlien en ik er waren, miezerde het en leek alles zo grijs en grauw. Mooi om het zo te zien.

Groeten,
Henriëtte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!