ebrinabeerens.reismee.nl

Is het zomer?

Laat ik beginnen met het feit dat ik weer een leuk feestje heb gehad met mijn verdieping.
Ik begin echt wel een beetje in te burgeren en steeds meer mensen te kennen, wat ik echt super fijn vind. Ik denk dat ik eigenlijk zelfs nieuwe vrienden heb. Het spookt wel steeds door mijn hoofd dat ik ze hierna misschien nooit meer terug zie.. Ook al neem je jezelf dan voor om toch nog eens af te spreken. Hier baal ik wel van.
In mijn voorgaande blogs heb ik het steeds gehad over de mensen van mijn verdieping uit Noorwegen, Spanje, Uganda en Japan. Ik heb ook de jongen uit Zweden wel eens laten vallen, maar daar had ik niet zo veel mee. De laatste week/weken is dat eigenlijk veranderd. Door mijn stage moest ik eerder opstaan waardoor we elke ochtend rond de zelfde tijd ontbijt hadden en ook 's avonds waren we vaak tegelijk aan het eten, heel leuk om ook hem wat beter te leren kennen!
De Zweedse jongen had een vriend meegenomen voor het avondeten, dus daar was ik ook mee aan het praten. Het toevallige was: hij heeft als kind drie jaar in Nederland gewoond! In Amstelveen. Hij kon Nederlands dan ook verstaan, maar niet spreken. Eigenlijk een beetje het zelfde als wat ik met Noors heb haha. Leuk gesprek gehad, alleen voor hem ietsie te leuk.. Hij heeft blijkbaar de hele avond over me gepraat met Richard (de Zweed) en toen Richard vertelde dat ik een vriendje heb, was hij enorm teleurgesteld en wilde hij liever ook niet meer naar het feestje komen omdat hij zich dan ongemakkelijk zou voelen. Arm joch.

Zon
De zon schijnt hier al anderhalve week non-stop (morgen gaat dit waarschijnlijk veranderen..), maar die zon betekent voor mij wel dat ik buiten te vinden ben! Heerlijk!
Zo ben ik samen met Ismay nog een stukje van Oslo gaan bekijken waar we nog niet geweest waren, en reken maar dat ik hier nog eens terug ga. Heerlijk op een rots aan de zee of in het bos met een boek en wat te eten en te drinken. Ik heb er al helemaal zin in! Ook nu was het heerlijk om lekker in je t-shirt te zitten. Ik heb ook dringend wat zon nodig, ik ben zo wit dat ik bijna licht geef..

Afgelopen woensdag wilden we voor de laatste keer gaan sleeën, prachtig met de zon. Ismay, Roos en ik waren er helemaal klaar voor. Het was warm, dat wisten we. Dus we wisten ook dat het de laatste keer zou zijn. Maar helaas pindakaas, de laatste keer dat je had kunnen sleeën was afgelopen dinsdag.. Het was boven in de bergen 15 graden geweest dus de slee baan was niet goed meer.

Roos en ik besloten het er niet bij te laten, die zon was niet zomaar van ons af. We zijn naar huis gegaan om ons boek te halen en een strandlaken en zijn vervolgens naar Bygdoy gegaan en hebben daar lekker aan het water gezeten. Het boek was achteraf helemaal niet nodig, want we hebben heel de middag lekker gekletst en gegeten hihi. Ik had s' avonds zelf een beetje het gevoel dat mijn gezicht verbrand was! (Al moet ik toegeven dat ik wel heel snel verbrand hoor..)

Nog een feestje!
Vrijdagavond: ik was moe na alle super saaie lessen op school (ze vallen echt tegen.. alles is TE logisch..) ik had niet echt plannen en zou een rustig avond je hebben. TOT ik een berichtje kreeg van Lara, of ik zin had om mee te gaan naar wat Noorse vrienden van haar en Magnus (mijn huisgenoot). Ik kende er wel wat van de feestjes hier, maar toch twijfelde ik. Ik ken ze niet zo goed, ik moest alleen gaan en wat nou als ik het niets vond? Uiteindelijk heb ik Tatiana (huisgenootje) zo ver gekregen om mee te gaan! Daar gingen we dan hoor, geen idee wat we konden verwachten. We waren van plan alleen naar de pre-party te gaan en niet naar de club. Eigenlijk was het zo gezellig dat die plannen snel gewijzigd waren. Ik heb een super avond gehad en weer een hoop nieuwe mensen leren kennen! Die zelfde mensen hebben me uitgenodigd om de zondag (vandaag dus) mee te barbecueën bij het meer hier in Oslo: Sognsvann.
Ismay ging dit keer ook mee. We kwamen wel wat later aan in verband met een rondleiding door de Oslo Opera. Maar dat was geen probleem. Er was nog genoeg eten toen we aan kwamen. Iedereen had wat klaar gemaakt en ik had gevraagd of Magnus wat wilde bewaren, dus mijn spiesje was net gaar toen ik aan kwam. Wat een luxe.

Al deze uitstapjes ga ik zeker missen als ik in Nederland ben.. En ook al deze leuke mensen. Ik heb echt wel veel lol met ze.

Nog meer goed nieuws trouwens! Amber komt me bezoeken bij Pasen! Ik ben zo blij, ik kan niet wachten om ook alles aan haar te laten zien. Dit praat dan toch net wat makkelijker als ik terug thuis ben denk ik. Ook Trinco gaat dinsdag zijn ticket boeken om me eind april/begin mei te bezoeken.

Wat minder nieuws: ik had al mijn met Photoshop verbeterde foto's op mijn USB-stick staan... en die is gesneuveld. Dus ik ben al mijn verbeterde foto's kwijt. Ik heb weer wat te doen tijdens de aankomende dagen.
Ik zal zo gelijk weer wat foto's uploaden voor jullie :)

Weer hartstikke bedankt voor het lezen!
Liefs xxx
Ebrina

Reacties

Reacties

amber

Jeeej, ik heb er zoveel zin in!

Kitty

Leuk om te lezen dat je er zo van geniet.
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!