ebrinabeerens.reismee.nl

Ik leef nog.

Nou, hier is hij dan hoor: mijn blog. Het heeft volgens sommigen allemaal wat te lang geduurd, maar soms is mijn leven gewoon niet zo interessant haha. Ik zal dan ook niet uitgebreid gaan vertellen, maar een aantal hoogte en dieptepuntjes noemen van afgelopen twee weken.


De zonsverduistering
Nou vrijdag 20 maart was het zover, er zou een zonsverduistering zijn. Ik had gemaild naar de betreffende leerkracht dat we niet zouden komen, want we wilden dit graag zien. We hadden onze speciale brillen al aangeschaft en waren er helemaal klaar voor! Beetje jammer dat het regende toen ik op stond. Maar hé al dat negatieve gedoe, je weet het maar nooit.
Jammer genoeg bleef het weer slecht.. We besloten daarom met een groepje om naar de Ikea te gaan. Je komt er toch altijd weer achter dat je dingen mist. Toen we op de bus stonden te wachten kwam de zon er door! En ja hoor! We konden het zien!! Het is me zelfs gelukt om door mijn bril heen een foto te maken, die zul je in het mapje foto's van deze keer wel zien staan.

Noklevann
Zoals ik dit volgens mij in verschillende blogs al heb laten doorschemeren, de lessen hier hebben weinig niveau. Alles wordt super vaak herhaald en er is geen duidelijk doel. Voor mij is dit overigens wel leerzaam ook, nu besef ik hoe belangrijk het is om je doel aan te geven voor je een les start. Ik besloot deze dinsdag dan ook na de tweede pauze weg te gaan, de Kebab-Norsk rap werd me even te veel. Het was overigens prachtig weer en ik had nog een meer op mijn lijstje staan wat ik graag wilde zien. Super mooi was het daar, ook die foto's zul je terug vinden in het mapje. Lekker rond lopen in je vestje, zonder jas laat je toch een beetje het idee hebben dat het voorjaar is gekomen.

MAAR NIETS IS MINDER WAAR. (Dit is trouwens het dieptepunt)

Sneeuw....
Woensdag 25 maart keek ik toen ik wakker werd uit mijn raam, en ja hoor.. Sneeuw. Ik zal niet te negatief zijn, want ik vind sneeuw hartstikke leuk. Wel moet ik toegeven dat ik nu toch echt wel het voorjaar in m'n bol had. Ook had ik voor Amber al een heel lijstje geschreven voor wat ze mee zou moeten nemen naar hier. Tijdens het maken van dat lijstje had ik geen rekening gehouden met sneeuw... Maargoed, de paniek was voor niets. De sneeuw smolt zo goed als gelijk!

Dromen zijn bedrog
Donderdag 26 maart keek ik toen ik wakker werd weer uit mijn raam, en ja hoor.. Nog meer Sneeuw. Het was zelfs echt een sneeuwstorm. We moesten hier wel door naar school en heel eventjes leek het op Nederland. De bussen reden namelijk niet. Toen we 's middags naar huis gingen met de tram, omdat de sneeuwstorm nogal heftig was, bleek ook de tram niet echt bestand tegen dit weer. De chauffeur ging dan ook de tram uit met zijn schepje om even de weg vrij van sneeuw te maken.

Drobak
Afgelopen zaterdag was het dan weer mooi weer. Ook hebben we nu paasvakantie, waardoor velen van onze klas er even tussenuit zijn. Als overgebleven groepje trokken wij er op uit naar Drobak, een dorpje een uurtje rijden ten zuiden van Oslo. We hebben daar heerlijk wat rond gelopen en genoten van het zonnetje. Ik vond het een ontzettend schattig dorpje, ook daarvan zul je de foto's kunnen bewonderen.

Verder heb ik deze week nog veel boodschappen gedaan. Alle winkels zijn vanaf woensdag tot dinsdag gesloten. Alleen op zaterdag zijn ze een paar uur open, maar dan zal alles wel ver op zijn. Pasen wordt hier namelijk erg gewaardeerd. Ook heb ik gisteren een bak dag gehad, ik heb mijn eigen peperkoek gebakken, die overigens echt perfect gelukt was (al zeg ik het zelf..), ik heb kokosmakronen gemaakt en ik heb wortel bananencake gebakken (klinkt vreemd, maar is heerlijk).

Nieuwe buurvrouw
Afgelopen week heb ik ook afscheid moeten nemen van Momoka, mijn Japanse buurmeisje. Ze is nu voor drie maanden naar China voor een stage. Vandaag heb ik een nieuwe buurvrouw gekregen. Ik moet zeggen dat ze super lief is en ik denk dat we vrienden zijn aangezien ze een mixer heeft die ik mag gebruiken om te bakken! Ze is afkomstig van Mozambique en is rond de 40 jaar oud. Ze is een juf en doet nu haar Master in de onderwijs branche. Ik weet nog niet het fijne er van want ze is hier net een paar uur. Wel weet ik dat ze verhuisd is uit een ander studentenhuis omdat de keuken daar erg vies was. Ze kon dit accepteren als het kindjes waren, maar niet als het volwassen mannen waren met baarden. Ik heb haar nog maar niet verteld over het feit dat er hier wel eens feestjes zijn.

Dit was het weer voor vandaag, ik hoop dat jullie weer genoeg op de hoogte zijn. Over een klein half uurtje staat het mapje foto's ook online!

Mijn volgende blog komt volgende week ergens, dan is Amber hier geweest en heb ik vast weer een hoop om te vertellen! :)

Liefs,

Ebrina

Reacties

Reacties

Amber

Jeeeeej, nog tween nachtjes en dan kom ik! Zoveel zin in!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!