ebrinabeerens.reismee.nl

In m'n bikini door de sneeuw rollen!

Zoals jullie in mijn vorige blog al hebben gelezen zou Amber langs komen. Hartstikke spannend want dit was voor haar de eerste keer vliegen en niet iedereen had evenveel vertrouwen in haar als ik haha. Ik ging haar ophalen op het vliegveld en we konden onze tranen toch even niet inhouden. Na dat onze tranen weg waren snel even een selfie om aan het thuisfront te laten zien dat ze er toch echt was. Amber is 's avonds aangekomen, dus veel konden we die dag niet meer ondernemen. Natuurlijk hebben we wel lekker zitten eten. Een pizza voor vier personen eten wij makkelijk met ons tweeën op hoor.

We hebben enorm veel geluk gehad met het weer. Alle dagen dat Amber hier was hebben we zon gehad en zijn we er dus lekker veel op uit getrokken. We hebben in ons t-shirt liggen zonnen, gepicknickt op de mooiste plekjes in Oslo.
Allereerst was ik eigenlijk een beetje bang omdat iedereen altijd zegt dat er tijdens Pasen niets te doen is in Oslo, maar dat is echt niet waar hoor! Sowieso zijn er zoveel plekken om te ontdekken, wat wij dus ook hebben gedaan, maar ook was er een gratis concert in het Opera gebouw die we niet konden overslaan!

We hebben ergens in de bergen tussen de bossen een prachtig paradijselijk meertje ontdekt. We wilden er niet meer weg, het was er prachtig! Ook hebben we ergens in het noorden van Oslo nog een meertje ontdekt waar we heerlijk tot rust konden komen na een leuk feest(je). Want zoals ook Trinco kennis heeft gemaakt met mijn huisgenootjes heeft Amber dat natuurlijk ook moeten doen. Alsof ik overdag al niet genoeg had gelachen, werd het die avond alleen maar erger.
Ik wilde Amber heel graag eens meenemen naar Bla, dat cafeetje waar ik vaker heen ga op zondag. Ik voelde me ineens heel oud, want Amber is daar nog te jong voor.. Je moet namelijk 20 zijn om daar binnen te mogen.. Gelukkig zei Magnus: we gaan met iedereen ergens heen, of we gaan niet. Dus zijn we hier thuis nog wat blijven drinken en zijn we daarna even naar een ander cafeetje geweest, waarna we nog een ''afterparty'' hadden op Magnus zijn kamer omdat we Big Mama niet boos wilden maken.

Verder hebben we ook nog een boottochtje ondernomen langs alle eilandjes hier in het Oslofjord. Ook daar kwam ik niet meer bij van het lachen. Een inimini bootje, het past zo'n zes keer in de Slow-Ferry van Breskens naar Vlissingen. Maargoed wel twee super stoere jongens die dan het hekje open deden voor de mensen die van het bootje wilden. Die prestatie moest volgens de stoere mannen dan ook echt gezien worden. Gelukkig was Amber zo lief om ze de bevestigende blik te geven. Ik had (weer) het idee dat er een schitterende liefde opbloeide.

Na deze boottocht zijn we nog even de stad in gegaan. Even ouderwets gezellig shoppen en natuurlijk: eten. We hebben trouwens wel super koopjes gedaan! Noorwegen hoeft niet duur te zijn (tussen de sale-rekken..). Ook konden we ons niet inhouden om iets van de nieuwe H&M -collectie te passen. Ik meen het, het stond ons ge-wel-dig. Na het shoppen zijn we nog lekker wat gaan eten en drinken bij het Espresso House. Daar krijg je koffie en muffins waar je U tegen zegt. We waren eerlijk gezegd ook een beetje de tijd vergeten, dus om 18:15 hadden wij onze koffietijd. We zaten bomvol..

Big mama
Zoals ik dus al eerder heb verteld: we hebben een nieuw gang genootje. Ze is echt iets minder leuk dan ik dacht.. Ik heb samen met James zo'n 4 uur lang moeten helpen om de keuken WEER te poetsen.. Ze laat het ook goed merken als je iets niet goed doet en overal gaat ze een discussie over aan. Ook als je rustig zit te eten zal het niet ongemerkt aan je voorbij gaan dat ze in de buurt is. Zo heeft ze tijdens het avondeten van Amber en mij nog eens lekker op haar gemakje de weer zitten schoonmaken met een of andere rasp. Een andere avond toen wij kapot waren van een nogal druk ingeplande dag heeft ze haar mixer (waar ik eerst een nieuwe vriendschap door zag..) zo'n twee uur lang laten mixen! Wij hebben ons eten laten staan en maar gewacht. We wilden echt rust.
Gelukkig wordt iedereen er een beetje gek van. Ze heeft ook al tegen SIO, waar je onze kamer huurt, gezegd dat ze wil verhuizen. Alweer.

Stage
Na alle leuke tijd met Amber kwam er ook weer een eind aan. Woensdag was het opstaan om 5 uur om haar af te zetten bij de trein. Vervolgens kon ik mezelf klaar maken voor mijn nieuwe stage plaats. Dit was trouwens in één woord geweldig. Iedereen wist van mijn komst af. Ik was er samen met een Duits meisje en een Spaans meisje. We keken onze ogen uit. Als alle scholen zijn als deze, neem ik mijn woorden over mijn vorige scholen terug. Ik stond trouwens in groep 3, die kinderen waren enorm slim. Ze kregen les over alle geometrische vormen die ze al konden benoemen. Ook wisten ze hoe ze oppervlaktes konden berekenen en ze konden je makkelijk vertellen hoe het zit met de kringloop van het water. Ongelofelijk..

Cabin trip
Gisteren was het zover. De Cabin trip. Ik was er helemaal klaar voor hoor! Dikke vette rugzak op mijn rug, comfortabele kleren, bergschoenen en vooral veel warme kleding. Volgens het mailtje met alle info om ons voor te bereiden zou het namelijk wel erg koud kunnen zijn in die bergen. Nou niet dus.. Het was snikheet. Ik geef toe dat het er wat gek uit gezien moet hebben toen ik met mijn hempje door de sneeuw liep, maar het was echt heel warm. Sowieso moesten we ook een klim maken van 5 kilometer door the middle of nowhere.
Al snel hadden we onze kamer gereserveerd. Ik zou samen ''slapen'' met Ismay en Roos. Ik moet wel zeggen dat ik niet verwacht had dat het ZO leuk zou zijn. Ik heb me weer kapot gelachen, zeker toen we in groepjes de opdracht kregen om een dans voor te bereiden op enorm foute muziek. Echt iets voor mij met mijn ritmische gevoel. Hier ga ik verder ook niet over uitwijden..
Verder heb ik vanaf 0:00 tot 1:15 doorgebracht in de sauna. Niet aan één stuk door natuurlijk, maar af en toe wel even naar buiten in de sneeuw gaan rollen. Wat een geweldige ervaring! Ook werd er af en toe gewoon een emmer sneeuw naar binnen gegooid, lekker verfrissend.
Veel geslapen heb ik niet. Het huis was enorm gehorig en dat kon veel mensen niet schelen. 'S nachts even een plasje plegen is ook niet zo comfortabel als op mijn studentenkamer (waar ik blind in drie stappen bij mijn wc sta). Nee hier moest ik naar buiten op een put met een wc-bril.

Maar hee, ik heb enorm veel plezier (gehad). Moet nu wel even wat bijslapen denk ik.
Sorry dat ik het niet wat korter kon houden haha! De foto's komen ook weer zo snel mogelijk hoor.

Liefs,

Ebrina

Reacties

Reacties

lonneke

die foto van jou in je bikini in de sneeuw....kommop....show me...uuuuh us!!!!!

Henriëtte

Ha Ebrina,

het gaat nog steeds helemaal goed lees ik wel. Mooie dingen zie en doe je en superleuk dat Amber nu ook ervaren heeft waar je het over hebt allemaal. Maar de tijd gaat snel... geniet ervan!

Groeten,
Henriëtte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!